lørdag, desember 18, 2021

Adventsvindu 18: Kyrie

 


Jeg avslutter bots-uka med mitt eget dikt "medmenneske". Det ble skrevet for mange år siden, og er på sett og vis mitt spesielle "kyrie eleison" -Herre, forbarm deg. Medmenneskelige relasjoner er ikke alltid like lette.  Mye kan gå i stykker og i stå, men jeg har det håp og den tro at vi har en som går og plukker opp glass-skårene, for å lage noe vakkert av dem. Og han blør med:

MEDMENNESKE

me trampa i storsko

over dei frosne

markene til kvarandre


me trampa hol

isbitar og glasbrot


sjå

ein stiltrar seg berrføtt

mellom spora

plukkar skåra

Han blør


vil me nokon gong 

trø varsamt

berrføtt

innover mot kvarandre?


miskunna deg over oss

Jesus

du som let signing

veksa or sår!


1 kommentar:

Unknown sa...

Jeg setter veldig pris på tankene dine . Det diktet ditt gir gjenklang i hjertet mitt og det blir en bønn om nåde. Takk skal du ha. hilsen Orlaug