tirsdag, desember 14, 2021

Adventsvindu 14: Hva inviterer du meg til nå?

 


I mars i fjor satt jeg ved kjøkkenbordet mitt på Nord-Sandom og så ut i stillheten. Prøvde å ta inn nyhetene om pandemi, nedstegning og permitteringer. Der i stillheten kom det spørsmålet jeg har lært å stille de siste årene, og som dukker opp rett som det er: Hva inviterer du meg til nå, Gud? Midt i denne situasjonen, hva inviterer du oss til?

Jeg sitter med det samme spørsmålet i dag. Det er et åpent spørsmål. Det er ikke sikkert jeg kan lytte meg fram til noe svar, men spørsmålet skaper et fellesskap. 
For jeg åpner meg for han som er,  og som ser på meg med et mildt blikk. 

Det blikket svarer ofte: Tillit....



1 kommentar:

hjemveien sa...

Hva inviterer du meg til nå, Gud?
Hva inviterer du oss til?

Spørsmålet skaper fellesskap skriver du.
Jeg er enig.
Som en Gud som merkes, og kjennes og som et felleskap som virker - GRENSELØST