lørdag, desember 23, 2006

Vindu 24: Julaftens morgen

Det er fjerde søndag i advent, og julaften, og de fire lysene er tent.
For oss i menigheten er det den store julefeiringa, så er det slutt og de andre beveger seg mot nyttår. Min egen stue er bare adventspynta ennå, selv om jeg har tatt fram pynten, og satt opp ei stor, grønn grein til juletre. Jeg liker ikke det kunstige! Jeg får pynte når jeg kommer heim i kveld, eller mellom øktene. Kirka går alltid først. Og igår kveld prioriterte jeg middag med ei venninne og julekonserten i Kawage. Det er jeg glad for. Musikken ga fred og pusterom.
Vinduet i Kawage er det siste vinduet i adventskalenderen min. Ser det ikke varmt og koselig ut inne?
Vi skal ha julegudstjeneste, og måltid med program. Gunnlaug blir med oss. Aspicen som jeg skal bidra med, står i kjøleskapet og stivner. Og ikveld er det julekveldsgudstjeneste med levende lys. Jeg skulle ønske bare ønske at jeg ikke hadde hatt noe trist å fortelle også.
Takk for at du har fulgt med i kalenderen min! Guds fred over din jul.

Ingen kommentarer: