tirsdag, desember 19, 2006

Vindu 19: Shinto og gospel

Så er har alle fruktkakene fløyet ut av redet: En gikk til presten på søndag, og den siste til denne smilende damen. Hun og mannen lager og reparerer smykker i Ise, shintoismens vugge. Dere kan se litt av shintoalteret oppe på skapet.
Fru Okuno er smykkedesigner, og mannen er smykkesmed. De har verksted i huset sitt, men de reiser rundt til kunder over hele landet. Jeg hadde fått reparert noe, og Ingrid, Gunnlaug og jeg kjørte ned til Ise for å hente det. Vi hadde flere timer i verkstedet, med smykkeprøving, grønn te, kos med puddelen deres , og Gunnlaug fikk til og med hjelp til å få saget av en ring hun ikke kunne få av selv.
Da vi skulle gå, tok Ingrid fram en cd med gospelmusikk og invitasjon til julekonserten i Kawage. Og da går damen bort til cd- hylla og henter fram en cd med norsk gospelmusikk! Det viser seg at de har vært på gospelkonsert med Aerobirds og vårt gospelkor i Tsu kirke! Så da har de altså møtt både Ingrid og meg før, og de sier at de vil komme på lørdag. Vi føler at vi har utrettet litt også på en hyggelig fridag, før vi drar videre til Narumi fabrikkutsalg, og går i en ny onsen(japansk offentlig bad) på veg heim. Det er ikke så verst å sitte ute under stjernehimmel i over 40 graders vann, mens dampen stiger opp rundt deg, og det kommer behagelig musikk ut av høytalerne.Det er også adventskos på japansk!

1 kommentar:

Anonym sa...

God morgen.
Jeg har glede av fotografier.
Jeg liker dem.
Uheldigvis, jeg leser ikke norsk.