torsdag, mars 29, 2007

Til Japan for en død mann?

I går morges, da jeg måtte tilbake til leiligheten for å hente noe, kom det tre personer opp mot inngangen. -Javel, tenkte jeg, det er kanskje en familie som skal flytte inn nå i april. Jeg kjente dem ikke, og det kunne godt ha vært et ektepar med en av mødrene, etter alder å dømme. De var pent kledt. Jeg la merke til det, for nå kommer de lyse vårkåpene og kappene fram!
Men da jeg kom ned igjen for å sykle til kirka, så jeg at de sto nede i gangen og la noe i postkassene, og ringte på hos de forskjellige leilighetene. Inngangsdøra er nemlig låst hele tida, så du må ha nøkkel, eller få den du skal besøke, til å låse opp innenfra.
Da skjønte jeg at det var Jehovas Vitner som var ute på en evangeliseringsrunde. De har nemlig ringt på hos meg før. Da kom de samme damene igjen en gang seinere, og jeg møtte dem før jeg gikk inn. Vi ble stående ved trappa og prate lenge, og i slike tilfelle kan jeg bli veldig opphetet, så jeg lurer på om det egentlig tjener saken!
Jeg fikk ikke snakket med dem igår, men da jeg kom hjem igjen, lå denne løpeseddelen i postkassen. -La oss tenke på det største mennesket som har levd, står det. Dette er en invitasjon til å feire Jesu død!(4.april) Det sto mye fint om Jesus, men det var i fortid. Ut fra denne brosjyren kan man ikke vite at Jesus lever.
Jeg fikk som sagt ikke snakket med dem, men hva ville jeg ha sagt? -Jeg er beviset på at Jesus ikke er død, ville jeg ha sagt. Dere har blitt lurt, for Han lever, Han sto opp! Derfor feirer vi i kirka oppstandelsen, ikke bare døden. Tror dere jeg ville ha forlatt alt, inkludert foreldre,en eventuell ektefelle, barn og familie, og brukt en stor del av livet på å komme hit for å fortelle om en død mann? Aldri i livet!
Jeg vet at Jehovas Vitner er ivrige. De ofrer mye. Av og til har de barna sine med rundt. Så jeg kritiserer ikke dem. Men jeg må få lov å synes synd på dem av og til, og vitne om at Jesus lever, Jesus er Gud og ett med Faderen! Det er på grunn av Ham jeg er her, i presens, ikke i fortid!

Ingen kommentarer: