torsdag, desember 24, 2020

Lys i advent 24: Nå er jula her!

 


Julekrybba fra min barndom har kommet fram igjen. Det er gipsfigurer som vi støpte, malte og lakkerte. Noen som fremdeles har slike? Min far laget stallen, med strå limt ett og ett på taket. Stjerna er origami fra Japan - ei fin blanding!

Det er rart med en julaftens morgen som er rolig. Alt jeg har å tenke på, er julegrøten og kalkunmiddagen, og pynte bordene i stua med lys og tulipaner. Og det er nesten 12 timer til vi skal gjøre oss klare for å kjøre til Trondenes kirke. Jeg kjenner at travelhets-følelsen fra mange juler med retreat ikke helt vil slippe taket ennå, her jeg sitter i godstolen ved juletreet som min bror pynta i går.

Jeg kan øve meg i å slippe taket og ta imot. Ta imot lyset og freden og julemysteriet. Lage rom for Jesus!

Velsignet julekveld!

Ingen kommentarer: