søndag, desember 13, 2020

Lys i advent 13: "Awesome!"

 


Noen vil kanskje kalle meg snobbete, men av og til opplever jeg at de norske ordene ikke strekker til. Det dukker opp japanske eller engelske ord som beskriver en sak eller følelse mer akkurat, uten at jeg  kan forklare det helt på norsk.

"Awesome!" beskriver begynnelsen på møtet med julemysteriet. Jeg har bedt om å få se noe nytt i julefortellinga denne jula. Og Gud er full av overraskelser - jeg kjenner på dette voldsomme og utrolige ved at Gud virkelig ble menneske. Det er lettere å tro på en fjern og opphøyet Far i himmelen. enn på at de som møtte ham for 2000 år siden, faktisk ble kjent med Gud. Det er "awesome"!

Så kanskje er undringen og forundringen den spesielle nåden og gaven nå...

Derfor tenner jeg tre lys og tenker: "Awesome!" Det dekker igrunnen alt.

Hva vil du be om for jula...?

Ingen kommentarer: