mandag, desember 07, 2020

Lys i advent 7: Klassisk jul lyser opp

 


Min julekonsert i år ble Klassisk jul i Trondeneskjerka 2.søndag i advent. Tenk at 4 av de beste klassiske sangerne og musikerne i landet har konsert i vår vesle by, med 50 tilhørere! Riktignok hadde de to konserter etter  hverandre, men vi følte oss priviligerte. 

Høydepunktet for meg var Marianne Beate Kielland sin tolkning av  "O helga natt", med Nils Anders Mortensen på piano. Jeg tar tilbake alt jeg har sagt om at min yndlings-julesang passer best for herrestemmer. Den er fantastisk med en sterk og klangfull mezzosopran! 

Et annet overraskende høydepunkt var "Nord-norsk julesalme", i et arrangement av Nils A. Mortensen. Her var alle 4 med, sopranen Berit Norbakken og Solund Nystadbakk på lutt. Julesalmen fikk en ny og spennende drakt!

Det var litt kaldt i vår gamle steinkirke. Julaften skal jeg kle meg bedre! Men både toner og kirkebygg lyste opp i adventsmørket. Uka starter med en god ettersmak...

Ingen kommentarer: