tirsdag, desember 01, 2020

Lys i advent 1: Advenstlys ute og inne

 



I høst har jeg gått rundt og vært beruset av lys. Jeg hadde glemt at det var så mye vakkert lys her oppe - også i den mørkeste tida! 

Jeg har ikke kjent sola i ansiktet på flere dager nå. Det er visst i morgen at den offisielt tar en kvil under horisonten. Men det blir ikke stappmørkt for det! Jeg har  venner med avtale om tur hver uke, og vi skal ut i all slags vær også fram mot jul. 

Men det er mye "kunstig" lys ute. Jeg kan ikke nyte stjernehimmelen fra tunet, slik som på Nord-Sandom, og adventsbelysningen har tatt slik av at en kjenner på et visst press om å følge med, med stake eller stjerne i de fleste vinduene. Til og med soverommet har fått sin egen adventsstake!

Jeg tror denne adventsbloggen kommer til å handle om lys - lys i den mørkeste tida. 


Ingen kommentarer: