onsdag, desember 19, 2007

Vindu 19: Mot jul

Jeg fikk ikke åpna vinduet i går. Teknikken, eller forbindelsen, svikta. Det minner meg igjen om hvor viktig det er å ha livsforbindelsen levende, også i ei travel juletid! Jo, det kan være en overvinnelse å kle på seg alle lagene for å gå til Veslekapellet til middagsbønn, men det er livgivende og ned-stressende!
I går stresset vi også ned med adventslunsj på Bakeriet med stor B i Lom. Det var også en avskjedslunsj for en god medarbeider som gikk over i Den norske Kirkes tjeneste i november.

Idag kledte jeg på meg enda mer etter middagsbønna og gjorde et innhogg i einer-og granskogen overfor senteret. Greinene ble tatt inn i kjelleren for å tines opp. De brekker så lett når de er stivfrosne! Derfor står altså også juletreet mitt nede i grønnsakkjelleren og venter...
Greinene skal bli kranser i morgen.
Så har kongerommet David fått prektige gardinbrett med nye gardiner. Skulle nesten tro vi gjorde det istand for en meget spesiell gjest...

Ingen kommentarer: