lørdag, desember 01, 2007

Vindu 1: Med adventsstjerne

Nå er det akkurat ett år siden jeg begynte med blogg, og det var en adventskalender, med vindu fra en industriby i Japan. Jeg har ikke akkurat vært flittig med bloggen i høst, men prøver å starte på nytt på samme måte som ifjor, bare at "settingen" er forskjellig: Tre hus på et tun ved foten av Jotunheimen, der de nærmeste naboene er de vi ser lysene fra på andre sida av elva.
I dag kjørte jeg med bevende hjerte inn til Lom for å gjøre adventsinnkjøp. Brøytebilen har visst glemt oss , så strekninga mellom Sandom og de nærmeste gårdene kjentes som å kjøre kjelke med bil. Jeg fant juletrelys, fot og adventsstjerne til vinduet! Julekrybbefigurene måtte også fram, jeg liker å ha dem framme hele adventstida. Det er de figurene jeg laget for over 20 år siden i Yokkaichi. Så tok jeg dem med meg, for i mellomtiden hadde noen i menigheten laget sine egne til kirken. Det er som det skal være: Andre tar over. Så kan de stå der og minne om menigheten der også. Skal tro hvordan det går med julekonserten deres imorgen? De skal ha besøk av ei koreansk gospelgruppe, og det er et stort løft for en liten flokk. Jeg håper de blir oppmuntra, og at det kommer nye!
Og her på tunet er adventstreet satt opp. I morgen skal det tennes. Jeg gleder med til å leve med i advent og jul i Norge for første gang på seks år.

1 kommentar:

Hulda sa...

Så koselig å høre fra deg her på bloggen igjen! Nydelig julekrybbe du har laget, og stjerna var også fin i vinduet. Skal du til Are i jula?

Her i Oldra har vi hengt opp julelys ute i dag. Det er alltid noe spesielt med 1. desember.

Jeg ønsker deg ei fin adventstid! Skal følge med på bloggen din.

Hilsen Hulda