onsdag, mars 07, 2007

På utstilling 2

Mens vi venter på at folk skal komme, er det litt av hvert å ta seg til. Denne damen hadde tatt med seg utstyr til å lage stempel. Hun går i samme gruppe som meg.
































I går da jeg satt vakt, kom en eldre dame fra nabohuset innom. Hun hadde aldri før i sitt 87-årige liv sett en lys levende utlending bortsett fra på TV, og kunne ikke ta øynene fra meg, i stor undring over at jeg snakket japansk. Da hun hørte at jeg var kommet hit alene, uttrykte hun stor bekymring for det.- Du skulle nå vært gift, mente hun. Bildene ble behørig beundret, og jeg fikk det gode smilet , som bare satt rundt øynene pga. masken hun hadde på, mange ganger. Hun var nok redd for å bli smitta av et eller annet. Det er ikke så greit å bo alene igjen i landsbyen med familie som bare kommer innom av og til.
Det kom ikke så mange gjester denne gangen heller, så jeg fikk god tid til å prate med Narukawa-sensei, men det skal du få høre mer om i morgen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det er så flott å se at du får utfoldet deg i kunsten også! Vi har de nydelige bildene du har laget her hjemme. Du får fylle storbagasjen med tegen og maleutstyr slik at du har nok til bruk i mange fristunder i årene framover i Norge.