lørdag, desember 04, 2010

Et vindu i advent 4:Systue i Nystuggu

















En rolig lørdag heime - dem tar jeg vare på! Bare korte turer over tunet til vaskemaskin og fryseboks, og til Sandom for å hente posten.
Jeg er glad for lørdager uten program, og med nok kuldegrader til å holde seg inne med god samvittighet: Jeg holder på med et syprosjekt. Matsusaka-bomull og annet fint japansk bomullsstoff skal bli boktrekk og bibeltrekk, til inntekt for Sandom. I Japan laga jeg dem for menigheten. Stoffet har jeg hatt med derfra, og det meste er gjenbruk.
Jeg prøver å fortrenge at jeg egentlig skulle ha skrevet juleposten idag... og tar det heller rolig med syinga også.
Kanskje kan det jeg holder på med kalles "hellig håndtverk"?
Det var nemlig det huset mitt var tiltenkt - det ble bygd som verksted!
Så jeg holder på tradisjonen, med et eksotisk tilsnitt.
Men nå er vasken min ferdig! Og imorgen skal det synges...

Ingen kommentarer: