lørdag, desember 11, 2010

Et vindu i advent 11: Utflukt i advent



Vinduet fra Nystuggu har vært mørkt noen dager. Jeg har vært i hovedstaden på jobbekomitedag, men måtte få med meg litt mer, når jeg var der likevel! Det ble julekrybbevandring på Bok og Media, og julegaveinnkjøp. Julekrybbeutstillinga anbefales, også som meditasjonsvandring!
Bonus var juletreet på Lovisenberg, i salen på gjestehuset. Pynta med tung og talende symbolikk, en glitrende vakker kontrast til nisse-og butikk-jul.
Enda mer bonus var møtet med min medvandrer på vegen hjem, og de siste innkjøpene i gågata på Lillehammer. Jeg fikk til og med skrevet noen julekort mens jeg venta på lunsjen...
En bonus jeg kunne ha unnvært var ventetimen etter at bussen blei stående i grøfta på heimvegen. Vegene i dalen er smale når buss og trailer møtes.
Det gikk bra, vi slapp med forsinkelsen. Men blei igjen minna om livets skjørhet og at vi ikke har kontrollen. Dessto mer grunn til å vandre med takknemlighet i advent...

Ingen kommentarer: