fredag, desember 03, 2010

Et vindu i advent 3: Det livgivende
















På Sandom tenner vi adventslys ved morgenbønn og i lunsjpausen hver dag, og gleder oss over novemberkaktusen, som blomstrer optimistisk og er en forsmak på det som skal komme.
Det er viktig å finne lyspunktene i mørketida. Det som gir ny energi.

Selv kjenner jeg meg ganske lei når klokka nærmer seg tre, og det er en hel time igjen.
Da orker jeg bare en ting - nemlig å forberede programmet til juleretreaten, med Jesusmeditasjonsveiledning, salmer, tekster, bilder som kan brukes, osv. Og plutselig nærmer klokka seg fem!

Det morsomme er at dette arbeidet både må gjøres og gir meg ny energi, så jeg kan med god samvittighet legge andre ting til side og avslutte dagen på kontoret på denne måten.

Så tenner jeg et lys ikveld, tar det livgivende fram igjen, og takker,.

Hva har vært livgivende for deg idag?

Ingen kommentarer: