søndag, desember 09, 2007

Vindu 9: Adventslunsj

Så har jeg opplevd det også. Det er ikke bare på grønnsakrestaurantene i Japan at en må sitte i kø for å få kjøpt seg søndagsmiddag! Nei, det skjer i Lom også, ihvertfall på Fossheim hotell den helga det er søndagsåpent i sentrum. Det forteller vel litt om stedet og maten, og om kafe-og restaurantkulturen her på stedet. Vi traff flere kjente, noen fra bibelgruppa, noen fra misjonsforeninga, osv. Det er ikke så farlig å vente når en kan sitte i den koselige lobbyen og prate.
Og maten var god, den! Bildet over viser bare de ulike variantene av laks til forretten. Ellers var det både pinnekjøtt og ribbe med tilbehør, og et enormt dessert- og kake-bord i kjelleren. Det er noe eget med ting en ikke har smakt på flere år. Enten var pinnekjøttet annerledes enn jeg er vant til, eller så har jeg glemt hvordan det smaker, men godt var det iallefall!
Så nå har jeg oppdaget ett sted til som jeg kan ta japanske gjester med til.
Men jeg tror ikke jeg vil betale for dem også! På stamstedene der kosta det nemlig bare halvparten så mye.

Ingen kommentarer: