søndag, desember 16, 2007

Vindu 16: Tre lys

Tre lys ble tent av skoleelever i Garmo kirke ikveld. Det var lysmesse med deltakelse av skolens elever, og konfirmanter, som først bar inn figurene i julekrybba og satte dem på plass. Så ble adventslysene tent, og profetordene lest. Barna deklamerte også hver sin del av juleevangeliet. Og treet var på plass.
Om ei uke er det lillejuleaften, og vi er forhåpentligvis godt igang med retreat.
Jeg har hatt adventsgjester idag også, til kaffe med mokkakake og anisboller. Det er morsomt å kunne gå i butikken og finne akkurat det som skal være i oppskriftene. Jeg stresser ikke med baksten, langt ifra, jeg bare koser meg litt.
Mens deigen hevet, tok jeg på meg det varmeste jeg hadde og gikk for å se etter pynt til døra, og juletre. Jeg krysset bare jordet nedenfor tunet og der står furuskogen. Greinene fikk jeg med, men det skal ikke bli lett å bestemme seg for tre! Så ble det krans på døra til gjestene kom fra de andre husene på tunet.
Av og til lurer jeg på om jula begynner tidligere enn før i Norge, også. Det er som om vi har vært igang med feiringa ei stund allerede. Eller er det opplevelsen fra Japan som sitter i, der hele desember er julemåned og jula slutt den 25.?
Jeg er spent på hvordan det kommer til å virke når jula er pakket ut.

1 kommentar:

Hulda sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.