mandag, desember 14, 2009

14.vindu: Snø og kalkun


I dag tok jeg fri. Jeg kunne jo ikke la gjesten være her for seg selv første dagen. Så vi har kjørt og gått i nysnøen, handlet i Lom og stekt kalkun til husfolkmiddagen i morgen. Hun gjorde store øyne over alle innkjøpene, men det er kanskje ikke alle som kjøper 5 STORE ørreter på en gang? Eller 5 edamer-oster? Det er en lettelse at juleinnkjøpene til Sandom( og til nyttår) begynner å komme i boks. Tre røde roser til bruk i kapellet er bestilt.
Og så har jeg stekt min første kalkun, en rugg på over 5 kilo. Vi blir kanskje 11 til bords i Nystuggu i morgen.
Kalkunen skal skjæres opp før jeg tar kveld, så jeg lukker vinduet og sier god natt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei Anna Magni!
Jeg følger med på bloggen din fremdeles - og koser meg med adventsvinduene dine. Koselig å lese om adventstida på Sandom, venninnebesøk fra Japan, og se på flotte bilder!
Jeg reiser til Harstad 22. des., og ser fram til det. Ønsker deg en varm og velsignet julehøytid!!
Klem fra Hilde Jørgensen.