tirsdag, mai 08, 2007

Gozaishodake etappe 1

På mandag fikk jeg gå både opp og ned Gozaishodake, det mest kjente fjellet i Suzukafjellkjeden. Så nå er jeg vel fornøyd! Fjellet er 1212 meter høyt, og jeg kan se det fra verandaen min. Jeg har vært der flere ganger før, men nå fikk vi en riktig lang tur, og jeg fikk prøve den mest utfordrende stien (bortsett fra fjellveggen, da) ned. Navnet på fjellet kan bety stedet der Gud bor.
Hva passer bedre ved en skogsveg enn reklame for fjellsko? De er til og med tyske!
Stien begynte rolig og greit. Mannen bak ser noe forskrekka ut. Det er ikke hver dag utlendinger ferdes her, og til og med to av dem!
Vi kommer til hytte nummer to, også den rolig og øde idag. Det har nok vært fullt i helga, nå på mandag nyter de sin fridag. Det ser ut til at en kan få både mat og overnatting her.
Men vi hadde det vi trengte i sekken. Først må vi ha en lite appelsinrast før stigninga begynner for alvor.
Fjellene lovsynger Herren i lysegrønt med rosa dotter innimellom. Ja, det er en dag for å glede seg i! Vi går langs ei elv med krystallklart vann og ser avogtil opp på klippene på andre sida. Tro om vi ser noen klatrere idag?

1 kommentar:

Anonym sa...

dere er jammen spreke!!
1000 takk for gave til Sondre. Han er så stolt over å ha deg som fadder, og tar vare på både kort og gaver. Vi gleder oss til å treffe deg i Norge.