fredag, juni 08, 2007

På flere gamle tomter


Jeg hadde en sjekk på sykehuset i nærheten av Rokko, og av sentimentale grunner lette jeg meg frem til huset jeg bodde i under språkskoletida: Kuwahata Mansion, het det da. Og det sto! Jeg tror nok fargen var ny, men der var huset og gata med det vesle markedet, og posthuset der jeg for første gang oppdaget at japansken virka da jeg skulle kjøpe frimerker!






Så innenfor noen av disse vinduene bodde jeg i to år. Var det 3.eller 4.etasje? Det er slikt en glemmer, men jeg husker at vaskemaskinen måtte stå ute ved siden av ytterdøra, og at en kom rett inn på kjøkkenet. I leiligheten under bodde en annen språkstudent, så jeg var ikke alene.







Hver morgen jogga vi hver for oss, og så skyndte vi oss til Rokko stasjon for å ta toget inn til sentrum.










Jeg gjorde det motsatte, gikk fra Rokko, innom gamle trakter, og kom ned til Rokkomichi stasjon, på en annen bane, for å komme videre til Osaka.
Videre til flere avskjeder.

Ingen kommentarer: