lørdag, mars 11, 2017

Et stevnemøte.

Tilbakeblikk på en retreat - for akkurat et år siden-
Andre dag.



Snø på Moel Maenefa! Trærne blomstrer i snø og minner intenst om tidlig vår i Japan. Våren som kjemper - og lar vente på seg. Det var den jeg kom for å få med meg.

Det er slik den andre retreatdagen starter: Rastløs, må være tålmodig og vente, stoppe uten å flykte. Gå videre i snø, fordi stien er bare søle, så vi utfordres til å finne andre veger.

Så ser jeg at du også har ventet, på meg! Ikke ved brønnen i Samaria, men i vind og snø ved en varde i Wales. Barhodet og barbeint. Du strekker ut handa og spør om jeg har noe varmt å drikke. Du, som er den egentlige bak vår og lengsel. I dag er det snøen du overrasker meg med.

Retreat kan være et møte - ved en brønn eller en varde. Møtet er som regel en overraskelse.  Jeg er på veg likevel, og du har ikke gitt meg opp. Du venter, der jeg er.


Ingen kommentarer: