onsdag, mars 25, 2009

Sol og snø

Sett fra elva ligger "baksida" av Kollen ennå i skygge, men nå er det ikke lenge før mars-sola lyser opp tunet på Nord-Sandom også! Nå kommer den inn så vidt på morgenen, men hvis vi vil sitte i sola, må vi nesten ned til elva.
Sandbankene har kommet fram, og vi kan faktisk gå en bra runde på elva, og bare nyte sola og landskapet som åpner seg opp. Lomseggen er et flott syn i sol og snø!
På en av fridagene mine tok jeg for første gang bilen og dro til Lemonsjøen alene for å prøve løypene. Jeg merker at jeg har kommet bort fra det å gå på ski, og det krever litt å komme seg ut. Men det er flott når det først er gjort! I Japan var det ikke mye ski-gåing de siste årene, bare en sjelden gang i slalombakken...
Det var silkeføre med strålende sol, i alle fall helt til jeg var ferdig med rast og niste. Jeg fant igjen gapahuken fra sist vi var her, og sola skinte akkurat inn i kroken min. Med ferielektyre på japansk, grønn te og rislapper med brunost hadde jeg det riktig så bra!

1 kommentar:

Hulda sa...

Ser ut som du har hatt en koselig tur. :) Lektyre på japansk er nok ikke noe alle kan skryte av. ;) God helg!