søndag, mars 19, 2017

Et stevnemøte

Tilbakeblikk på en retreat 

Tredje dag



Jeg dras mot grønne marker og knallgule påskeliljer, selv om jeg vet at det går løse hester der stien er merket opp. Og nysgjerrige, fremmede hester er jeg ikke trygg på. Jeg holder meg tett opptil gjerdet, selv om det er mest søle der.

Det er en tur i strålende sol langs dalsiden, over jorder med trær, påskeliljer, hester og sauer. 

Jeg stopper for å ta bilde av påskeliljene, og hvem er det som uventet titter fram bak et tre? Han smiler lekende og viser meg, uten et ord, dalen som utvider seg under oss. Der har jeg aldri gått før. 

Er dette en ny invitasjon til å ta steg i tillit? I åpent, ukjent landskap, førstegangslandskap - selv om det skulle være flere løse hester der, og jeg ikke er ung?

Retreat kan være å utforske. I morgen blir det dalen.

Ingen kommentarer: