søndag, juni 07, 2009

Hvorfor drar jeg på retreat?

Fordi jeg ønsker å komme i kontakt med det dypeste i mitt liv sammen med Den jeg er trygg på, så vi kan gå videre sammen, helere, tryggere, Jesus og jeg. For å få ro til dette kan det være godt å legge hverdagen bak seg og reise vekk fysisk . Derfor driver vi retreatsteder som Sandom i Ottadalen.

Sandom ligger ved den verneverdige Kollavegen, og er kanskje best kjent for 5-dagers-retreatene med fjellvandring, som går fra juli til september.
Men vi har ialt 20-25 retreater fordelt over hele året, også i høytidene. Da følger vi bibelfortellingene tett og fordyper oss i høytidens innhold. Vi har tause retreater der du selv tar mye av ansvaret for din daglige vandring med Herren, og mindre tause, der du i større eller mindre grad følger gruppa. Uansett legger vi opp til tidebønner, Jesusmeditasjon og tid til å være i naturen.
På loftet i Stillhetens Hus , bak det gamle orgelgalleriet, har vi i vinter rydda et rom for kreativitet: " Skapar-rommet". Det er et rom der du kan skape noe selv, og et rom der noe kan bli skapt i deg, eller gjennom deg.
Ved Kollavegen er det dekka et bord - på mange vis:
En stol for deg står i kapellet.
Et rom står ferdig med et velkomstkort, en dekorasjon og ei skål med Non-stop: Du er venta. Guds kjærlighet til deg er uendelig.
"Kom, for alt er ferdig!"

Når tørsten blir plagsom, er det tid for din årlige retreat:
Der vil Han lede deg til vann der du finner hvile, og dekke bord for deg midt foran de vonde og vanskelige tankene og følelsene som også kan dukke opp i stillheten...
Men ta sjansen likevel - velkommen på retreat!

Ingen kommentarer: