onsdag, februar 06, 2008

Askeonsdag

Askeonsdag. Vi har begynt fastevandringen mot påske. I fjor laga jeg en hel fastekalender. Går det bra denne gangen, tro?
I dag jobber jeg med Rundbrevet, og har nettopp gjort brevet til Den Indre ringen klart til utsending.
Det er noen ting som likner, selv om mye er forskjellig fra ifjor. Da skrev jeg også bønne-og informasjonsbrev, og altså: Blogg. De siste dagene har jeg tenkt på at det å være retreatarbeider har noe grunnleggende felles med det å være misjonær, slik som jeg har opplevd det: Du må vite hvorfor du er her, ha det overordna målet, visjonene, motivasjonen klart og tydelig for deg. Hverdagen består av så mange små og store oppgaver, og det er ikke alle som er like meningsfylte eller tydelige hver for seg. Det er lett å tenke: Er det dette jeg kom hit for? Da er det viktig å se at den lille tingen er en del av et stort bilde, som ville ha vært ufullstendig uten den.
Et ikon består av mange penselstrøk. Hver for seg gir de kanskje ikke mening, men samlet og satt i system viser de Kristi ansikt for menneskene. Det er det som er målet , både på Sandom og i Japan, at mennesker skal se Kristus tilstede i sin hverdag og følge Ham. God fastevandring!

Ingen kommentarer: